Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Grunge aneb rock raných 90. let 20. století - pouze hudební žánr nebo i životní styl?
PODVALOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zaměřuje na hudební subžánr grunge, a především na subkulturu, která k němu náleží. Zkoumá vznik a rozvoj subžánru, jeho vlivy i signifikantní znaky. Reflektuje rovněž specifické vizuální aspekty stylu grunge, které odrážely a jistým způsobem i definovaly tehdejší generaci mladých. Analyzuje také poselství a myšlenky spojené se subkulturou, často přinášející nové pohledy na autenticitu, svobodu a individualitu. Práce usiluje o zasazení grunge do nového rámce s tezemi sociologů Dicka Hebdige a Ericha Fromma. Skrze tuto analýzu se snaží porozumět, jaké prvky a hodnoty grunge komunitu formují a jakým způsobem se promítají do života jejích členů. Tímto komplexním přístupem se práce snaží vhodně osvětlit mnohostrannost a hloubku subkultury grunge a ukázat její významné místo v kulturním a sociálním kontextu.
Generace X a její mediální gramotnost
Elznicová, Veronika ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá úrovní mediální gramotnosti generace X. Mediální gramotnost jejích příslušníků sleduje prostřednictvím příbuzných témat, jako jsou mediální návyky generace X, důvěra v média nebo možnosti mediálního vzdělávání. Teoretická část uvádí do tématu mediální gramotnosti a historický vývoj mediálního vzdělávání, vysvětluje jejich význam pro jedince i společnost, představuje současnou nabídku mediálního vzdělávání v rámci celoživotního učení a nejnovější uskutečněné výzkumy v této oblasti. Praktická část je věnována kvalitativní analýze deseti hloubkových rozhovorů. Zkušenosti a postoje zástupců generace X jsou v ní sledovány ze dvou pohledů, první přístup se zaměřuje na každého respondenta zvlášť tak, aby zprostředkoval respondentovy odpovědi jako jedinečnou kombinaci jedinečných zkušeností, návyků a názorů. Další část analýzy poskytuje srovnání odpovědí respondentů a formuluje dílčí témata vhodná pro další výzkum v oblasti mediální gramotnosti a mediálního vzdělávání generace X. Těmi hlavními jsou např. role názorových vůdců v rozhodování, informační přetížení nebo sebereflexe v oblasti mediální výchovy.
Mezigenerační srovnání důvodů a motivace k nesledování televize
Florián, Petr ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje mezigeneračnímu srovnání důvodů a motivace k nesledování televizního vysílání. Cílem výzkumu je zjistit, proč se lidé na televizní vysílání nedívají a jakými činnostmi tuto aktivitu nahrazují. Dále jsou potom porovnávány rozdíly mezi odpověďmi první cílové skupiny, do které spadají lidé ve věku 20-30 let, kteří nesledují televizní vysílání a odpověďmi druhé cílové skupiny, do které spadají lidé ve věku 50-60 let nesledující televizní vysílání. Teoretická část se věnuje historickému pozadí televize, masovému publiku, post-broadcasting age, sledovanosti televize, volnému času a digitálnímu detoxu. Další část práce se věnuje metodologii, která byla použita pro výzkumnou část. Praktická část se soustředí na kategorizaci a interpretaci polostrukturovaných rozhovorů s respondenty. Výzkum probíhal na jaře 2023. Z dat je potom patrná řada zjištění ohledně nejen ohledně toho, jaké jsou hlavní důvody respondentů k nesledování televize a čím tuto aktivitu nahrazují. V samém závěru práce je přiložena také transkripce jednoho z rozhovorů pro příklad, aby bylo vidět, jak polostrukturované rozhovory probíhaly.
Vnímání femwashingu a femvertisingu a jejich vliv na nákupní chování žen v ČR
Kazimírská, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
V posledních letech se v marketingové komunikaci rozvinul trend feministické reklamy - femvertising. Z výzkumů vyplývá, že má pozitivní dopad jak na značky, tak na samotné spotřebitelky. Naproti tomu femwashing, jeho neautentická forma, představuje dosud příliš neprozkoumaný fenomén. Existující výzkumy zahrnují zejména téma rozlišování mezi těmito dvěma typy feministické reklamy, vliv femwashingu na proces nákupního rozhodování však zatím nebyl objasněn. V České republice již existují výzkumy týkající se femvertisingu, femwashingu u nás však dosud nebyla věnována pozornost. Cílem práce bylo zjistit, jak obě formy feministické reklamy vnímají české ženy generace Z a generace X, jestli vůbec a případně jakým způsobem ovlivňují jejich nákupní chování. K zodpovězení těchto otázek byl využit kvalitativní výzkum provedený metodou hloubkových rozhovorů. Hlavním zjištěním bylo pozitivní vnímání femvertisingu, ženy generace Z byly vnímavé především k vizuální stránce kampaní, zatímco ženy generace X kladly větší důraz na schopnosti žen. Femwashing byl respondentkami obou generací vnímán jako pokrytecký, ke kampaním však byly shovívavější, pokud se porušování ženských práv nedopouštěla samotná značka. Co se týče nákupního chování, femvertising by ženy obou generací mohl pozitivně ovlivnit, ženy generace X...
Generace X a Y očima dat: když byli rodiče mladí jako my
Peňázová, Eva ; Šoltés, Michal
Studie představuje unikátní srovnání současného života generace Y, tzv. mileniálů (narozeni 1981–1996), s generací X jejich rodičů (narozeni 1965–1980) na základě dostupných statistik týkajících se úrovně vzdělanosti, partnerských vztahů či relativních výdělků.
Preseniorská edukace
Krhovská, Denisa ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat rozdíly v rámci preseniorské edukace (z hlediska sebevzdělávání, hmotného zabezpečení, udržování sociálních vztahů, společenských aktivit apod.) u zástupců generací X, Y a Z. Pozornost je soustředěna na stáří a stárnutí (ať už na možné typy stárnutí či na biologické, psychické a sociální projevy stáří). V rámci tématu stáří a stárnutí je zmíněna i demografická situace v České republice a dopady stárnutí populace na společnost. Práce se dále soustřeďuje na preseniorskou edukaci, tj. na přípravu a adaptaci na stáří a stárnutí, a na edukaci proseniorskou, v rámci které se pozornost koncentruje i na mezigenerační učení, mezigenerační vztahy, mezigenerační programy a jsou také zmíněny negativní stereotypy o seniorech či společenské uznání stáří. Pro lepší pochopení celé problematiky jsou v práci uvedeny i charakteristiky jednotlivých generací X, Y a Z i z pohledu přípravy na stáří a stárnutí. Kvantitativní šetření bylo uskutečněno prostřednictvím dotazníku, jenž byl distribuován zástupcům jednotlivých generací. Cílem empirického šetření je zjistit, zda a jak se jednotliví reprezentanti generací X, Y a Z na stáří a stárnutí připravují a zda se mezi sebou liší. V empirické části práce jsou zanalyzovány určité otázky i z pohledu odpovědí zástupců generací X, Y a Z. V...
Femvertising v Česku z pohledu žen generace Z a generace X
Rohlíčková, Františka ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
V posledních několika letech se femvertising začal ve veřejném prostoru objevovat čím dál více, což odpovídá celkovému trendu společnosti a rozšiřujícímu se zájmu o téma feminismu a inkluzivity. Otázkou ale stále zůstává, jak jsou feministické reklamy vnímány a jak se pohled na ně liší mezi generacemi. Také není zcela jasné, jak je femvertising vnímán v České republice, kde je téma feminismu v reklamě stále neprozkoumáno. Cílem práce bylo zjistit postoje generace Z a generace X vůči feministické reklamě - femvertisingu využitím kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou hloubkových rozhovorů. Součástí práce je porovnání vnímání femvertisingu těmito dvěma generacemi. Hlavním zjištěním práce byl pozitivní pohled na tento typ reklamy u obou generací, rozdíly pak byly patrné v konkrétních tématech, například v tom, jak moc má být reklama explicitní nebo zda má zobrazovat stereotyp. Obecně by se ale dalo říci, že jak generace Z, tak generace X oceňuje snahy femvertisingu a tento styl reklamy jim připadá sympatický, což se projevuje i na jejich vztahu k dané značce.
Generace Y a maďarský film
Rychterová, Karolína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Předmětem této diplomové práce je propojení dvou celkem odlišných témat. Těmito tématy jsou generace a film, konkrétně potom generace Y a maďarský film. Takovým spojovacím bodem těchto dvou témat je maďarský režisér György Pálfi a jeho film Taxidermia. První část diplomové práce představuje především téma generace, rozebírá generace od Baby boomers až po Generaci Z. Vysvětluje, jak se tyto kohorty datují, čím se vyznačují, proč se tak nazývají a co je pro ně typické. Zároveň jsou zde uvedeny základní poznatky z historického kontextu, které nám ony generační kohorty určují. Druhá část diplomové práce je zaměřena na téma maďarské kinematografie. Popisuje zde historii maďarského filmu, představuje její typické tvůrce a jejich filmy. Máme zde také praktickou část, která nám ukazuje, co mladí lidé, zástupci generace Y, vědí či nevědí o maďarských filmech. Třetí část diplomové práce nese název György Pálfi. Tato část je vlastně tou stěžejní. Obsahuje rozhovor se samotným režisérem a rozbor filmu Taxidermia, který v této práci hraje důležitou roli, a to hlavně proto, že nám vlastně spojuje všechna daná témata.
Zahrádka jako ekosystém: Ekosystémové služby zahrádek na Ašsku pohledem zahrádkářů Generace X a Y
Hronová, Magdalena ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Skripnik, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce přináší pohled dvou generací zahradníků na Ašsku. V teoretické části se zabývá ekosystémovými službami a jejich dvojím hodnocením. Dále se věnuje zahradám a jejich vývoji v historii. Popisuje také zahrady jako ekosystém a shrnuje způsoby, jak je možné podpořit či omezit stabilitu tohoto zahradního ekosystému. Věnuje se také popisu Generací X a Y a jejich rozdílnostem. V praktické části práce jsou představeny hlavní metody výzkumu, který je založený na kvalitativní metodě a sběru dat prostřednictvím polo-strukturovaných rozhovorů a analýze dat prostřednictvím rámcové analýzy. V empirické části jsou představeny interpretace výpovědí zahradníků dvou generací v souvislosti s teoretickým základem a jejich komparace mezi zmíněnými generacemi. Výsledky výzkumu popisují, které ekosystémové služby zahrady zahradníkům na Ašsku poskytují a rozdíly mezi zkoumanými generacemi. Klíčová slova: zahradničení, zahrady, zahrádkaření, Generace X, Generace Y, ekosystémové služby

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.